UOKiK nałożył kary na operatora parkingów znanych dyskontów powiat oswiecim pl

Oświęcim: UOKiK nałożył kary na operatora parkingów znanych dyskontów

– Na przestrzeni ostatnich lat, zarówno do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jak i do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Oświęcimiu wpływały skargi dotyczące nieprawidłowości w działaniu parkingów przy sklepach i dyskontach znanych sieci – mówi  Anna Maj, p.o. Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Oświęcimiu. Nawet po interwencjach rzecznika opłaty nie były umarzane.

UOKiK nałożył kary na operatora parkingów znanych dyskontów powiat oswiecim pl
UOKiK nałożył kary na operatora parkingów znanych dyskontów powiat oswiecim pl

Parkowanie przez pierwsze 60 lub 90 minut było bezpłatne – pod warunkiem że konsument pobrał bilet parkingowy i umieścił go za przednią szybą. Jeśli tego nie zrobił, zarządca parkingu naliczał opłatę w wysokości 90 zł albo 150 zł.

Nawet po interwencjach rzecznika konsumentów opłaty nie były umarzane pomimo, że konsumenci spełniali warunki określone w regulaminie parkingu.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny stwierdził, że spółka TD System odmawiając uznania zasadnych reklamacji naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę finansową w wysokości 150 tysięcy złotych.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Oświęcimiu zachęca do zapoznania się z decyzją Prezesa UOKiK. https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=17650

 

Dopisek Autora:

Proszę uważać na parkingu Biedronka, McDonald. Oświęcim Niwa ul. Konopnickiej  Granica między parkingami trudna do zauważenia. Reklamacja nie uznana. Zapłacone 180 PLN.

 

Fot. zdjęcie ilustracyjne

 

 

Źródło:

Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu

ul. Stanisława Wyspiańskiego 10
32-602 Oświęcim
tel: 33 844-96-00
Czas pracy Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu:
poniedziałek, środa, czwartek od godz. 7.30 do godz. 15.30
wtorek od godz. 7.30 do godz. 17.00
piątek od godz. 7.30 do godz. 14.00

Udostępnij