InfoOswiecim.pl Blue Sport Oświęcim Rowery Rower Elektryczny Oświęcim Capture_d’écran_2016-10-14_à_21.26.28

BLUE SPORT ROWERY I NARTY - Zaskakująco długa historia rowerów elektrycznych.

   Zaskakująco długa historia rowerów elektrycznych.

 

Niewiele później jak zaczęto stosować gumowane opony w kołach rowerowych inteligencja zainteresowana w pojazdach napędzanych siła mięsni osoby poruszającej się pojazdem zaczęła dokonywać różnych prób połączenia silnika elektrycznego z ramą rowerową. MOżna być zaskoczonym dowiadując się, że idea rowerów elektrycznych to wcale nic nowego…

 

Elektryczny trójkołowiec.

InfoOswiecim.pl Blue Sport Oświęcim Rowery Rower Elektryczny Oświęcim Capture_d’écran_2016-10-14_à_21.26.28
InfoOswiecim.pl Blue Sport Oświęcim Rowery Rower Elektryczny Oświęcim Capture_d’écran_2016-10-14_à_21.26.28.                 Źródło: wikipedia.org

w 1881 roku mało znany francuski magazyn naukowy przedstawił Gustave Trouvé, który dokonał modyfikacji Brytyjskiego roweru trójkołowego. Silnik elektryczny został połączony z dźwignią mechanizmu napędowego, a z czasem wzbogacony o mechanizm zawierający również pedały dla osoby jadącej. Zamontowana bateria miała dostarczać kilka watów do silnika, by odciążyć rowerzystę i zmniejszyć Jego wysiłek. Pomimo, że technologia baterii elektrycznych w tamtych czasach się rozwijała, to można odnieść wrażenie, iż to jednak rowerzysta bardziej wspomagał silnik elektryczny…

 

Wojny patentowe.

InfoOswiecim.pl Blue Sport Oświęcim Rowery patentyogi.com On-December-14-1895-H-W-Libbey-filed-a-patent-for-an-electric-bicycle1
InfoOswiecim.pl Blue Sport Oświęcim Rowery patentyogi.com On-December-14-1895-H-W-Libbey-filed-a-patent-for-an-electric-bicycle1     źródlo: patentyogi.com

Pomijając fakt, że rowery napędzane tylko za pomocą samego pedałowania były równie wydajne co rowery elektryczne, a to z powodu ich relatywnie niskiej wagi, to wielu zapalonych inżynierów szukało wciąż nowych patenów zastosowania silnika elektrycznego w rowerze. Można znaleźć wiele informacji na temat Ogdena Boltona Jr, który w 1895 roku opatantował pierwszy silnik elektryczny umieszczony w piaście tylnego koła, gdzie bateria znajdowała się pod górną rurą ramy. Już dwa lata później Hosea W. Libbey z Bostonu opatentował rower z dwoma silnikami i dwoma bateriami, gdzie jeden silnik pracował podczas jazdy po powierzchni poziomej, a dodatkowy drugi uruchamiał się na wzniesieniach i było to z pewnością pierwsze użycie ‚sterownika’ w rowerze elektrycznym. Wszystkie te baterie były bardzo ciężkie, co w praktyce oznaczało, że ówczesna technologia nie była w stanie podążyć za koncepcją. Na dalszy efektywny rozwój w tej dziedzinie należało poczekać niemal 100 lat.

 

Rewolucja technologiczna lat 90′ XX wieku.

Ogromny postęp nastąpił w 1997 roku, kiedy to japońscy inżynierowie zaprezentowali rower wyposażony nie tylko w sam silnik elektryczny, ale posiadający także pętle sprzężenia zwrotnego. Czujnik momentu obrotowego współpracujący z tą właśnie pętlą sprzężenia zwrotnego sprawił, że można kontrolować ilość dostaraczanej energii do silnika elektrycznego. Dzięki temu stało się możliwe ustawianie odpowiedniego poziomu wspomagania napędu elektrycznego podczas jazdy. w tym momecie odczucia z jazdy w końcu zaczęły przypominać to czego od dawna oczekiwano od nowoczesnych rowerów elektrycznych.

 

Moc rowerów w XXI wielu.

Pod koniec lat 80′ XIX wieku nie było już wątpliwości, że szaleństwo rowerowe było obecne praktycznie w każdej części świata. Rowery zrewolucjonizowały transport i wprowadziły niewyobrażalną ilość wolności i mobilności, wówczas zwłaszcza dla kobiet. Nowe osiągnięcia technologiczne w tym czasie, takie jak koła o równych wymiarach, napęd łańcuchowy i opony pompowane powietrzem, umożliwiły znacznie bezpieczniejszą i wygodniejszą jazdę, zwiększając popularność roweru. Dzięki innowacjom i szerokiej dostępności rowerowe szaleństwo wychowało pokolenie cyklistów, którzy wkrótce potem zrewolucjonizują samochody, motocykle, a nawet samoloty. Dla XIX-wiecznych fanatyków rowerowych, takich jak Henry Ford i bracia Wright, rower reprezentował bazę wiedzy technicznej, którą udało im się przekształcić w rewolucyjne systemy mechaniczne do podróży lądowych i lotniczych. Dla porównania, dzisiejsze najbardziej zaawansowane rowery mogą być zbudowane z lekkich materiałów z włókna węglowego,  wyposażone w silniki elektryczne, czujniki elektroniczne, wbudowane komputery, hamulce hydrauliczne, akumulatory litowo-jonowe, a nawet ładowarkę do Twojego telefonu.. To właśnie rowery elektryczne lub e-rowery stanowią o zaawansowaniu technologicznym XXI wieku w tej dziedzinie i, co ważniejsze, są coraz łatwiej i powszechniej dostępne dla każdego rowerzysty bez względu na preferowane przeznaczenie.

Zobacz aktualne promocje Blue Sport Rowery Oświęcim

Udostępnij