Droga ponad podziałami. Wkrótce rozpocznie się budowa południowej obwodnicy Oświęcimia
– To znakomita wiadomość dla mieszkańców naszego powiatu, szczególnie jego stolicy – tak decyzję o rozpoczęciu budowy południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z budową trzeciego mostu na Sole komentuje starosta oświęcimski Andrzej Skrzypiński. Sternik Powiatu Oświęcimskiego podkreśla, że dzięki tej inwestycji w ciągu kilku najbliższych lat poprawi się dostępność komunikacyjna Oświęcimia ze Śląskiem i stolicą Podbeskidzia.
Z centrum Oświęcimia powinny też zniknąć uciążliwe korki, prawdziwa zmora miejscowych kierowców, jak i przejeżdżających tranzytem przez nadsolański gród.
– Obwodnica jest takim naszym kolejnym oknem na świat z połączeniem do systemu dróg ekspresowych i autostrad. Zyskają na tym nasi mieszkańcy, turyści i gospodarka. Cieszymy się, że już niedługo zacznie się jej budowa – zaznacza prezydent Janusz Chwierut.
Inwestycja jest integralną częścią budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej.
– Przebieg drogi, która wiąże się też z budową mostu na Sole ma decyzję środowiskową Generalnego Inspektora Ochrony Środowiska i Regionalnego Inspektora Ochrony Środowiska. (…) Wykonawca – firma Budimex – może przystąpić do budowy obwodnicy – poinformował 20 października oświęcimski magistrat.
Obwodnica wraz z mostem jest kluczową inwestycją dla rozwoju Oświęcimia.
– Na etapie jej planowania było wiele problemów, a nawet momentów krytycznych, które wymagały rozwiązań, konsensusu i zgody społecznej – mówi prezydent Janusz Chwierut, mając na myśli m.in. kwestie środowiskowe, trudności związane z przejściem przez Gminę Brzeszcze czy w rejonie złóż kopalni „Silesia”
Włodarz Oświęcimia podkreśla, że dzięki zrozumieniu i współpracy wielu instytucji, organizacji społecznych i wsparciu samorządów naszego powiatu wszystkie trudności udało się pokonać.
Od przyszłego roku Oświęcim w części południowo-zachodniej zmieni się w wielki plac budowy. To dziewięć kilometrów drogi realizowanej na całej długości.
Obwodnica Oświęcimia ma mieć ponad 9 km długości i przechodzić będzie przez trzy nowe mosty: na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunel kolejowy. Dwujezdniowa obwodnica ma zaczynać się na wysokości Bojszów. Przebiegać będzie mostem na Wiśle przez Pławy, następnie tunelem pod torami kolejowymi, ulicą Ostatni Etap.
Na granicy Oświęcimia i Rajska przetnie ulicę Legionów, dalej przejdzie nowym mostem przez Sołę na wysokości ogródków na Kamieńcu i przez ulicę Jagiełły, później granicą stawu Adolfin, obok ogródków Stare Stawy i za Castoramą włączy się do drogi krajowej 44.
Na przebiegu obwodnicy Oświęcimia są planowane węzły: przy ulicy Legionów łączący się z drogą w kierunku Brzeszcz, przy ulicy Jagiełły z drogą na Kęty i przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiający zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora.
Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. Koszt szacowany jest na ok. 468 mln zł, sfinansowany w znacznej części z pieniędzy europejskich. Według wstępnego harmonogramu budowa ma zakończyć się w 2024 roku.
(Źródło: UM Oświęcim). Fot. RL
Polska Energia
Fotowoltaika, Pompy Ciepła, Maty Grzewcze, Ładowarki Samochodowe.
Zadzwoń. Doradzimy
577 830 030
Kupuje Lokalnie w Polecane Firmy
Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu
Tagi
AndrychówBobrekBroszkowicebrzeszczeChełmekDroga Ekspresowa S1Fakty Oświęcimfotowoltaikafotowoltaika oswiecimGmina oswiecimGrojecharmezeHurtownia ElektrycznaHurtownia Elektryczna Andrychówic24Info AndrychówInfo Małopolskainfo oświęcimJawiszowicekętyKosztowy MysłowiceŁadowarki samochodoweŁadowarki Samochodowe OświęcimŁazyŁękimalopolskaMaty grzewczeMaty Grzewcze OświęcimMost na SoleObwodnica OświęcimOsiekoswiecimpolanka wielkaPolska EnergiaPolska Energia OświęcimPołudniowa obwodnica OświęcimiaPompy ciepłaPompy Ciepła OświęcimPoręba Wielkapowiat oświęcimskiprzeciszowRajskoSklep ElektrycznySklep Elektryczny AndrychówSuchy Potok Bielsko BiałaWitkowicezator