Ruszyła akcja „Czysta klamka”. Apel wydawców gazetek, broszur i ulotek
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB zainicjowało akcję „CZYSTA KLAMKA”. Ma ona na celu zapewnienie bezpieczeństwa odbiorcom papierowych katalogów, ulotek i broszur w obliczu pandemii koronawirusa.
– Zauważyliśmy pierwsze niepokojące sygnały o obawach niektórych włodarzy miast – wynikających zapewne z dezinformacji lub niepełnej wiedzy – dotyczących bezpieczeństwa dostarczanych mieszkańcom papierowych materiałów informacyjnych. Dlatego też zależy nam na przekazaniu wszystkim zainteresowanym rzetelnych informacji dotyczących procesu produkcji i dystrybucji tego typu przesyłek– mówi Magdalena Brzeska, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.
Ulotki, broszury i katalogi to istotne źródło informacji zwłaszcza dla osób starszych, które w mniejszym stopniu korzystają z Internetu. Są ważnym mechanizmem informacyjnym, co potwierdza chociażby ostatnia kampania rządowa, w ramach której Poczta Polska dostarczyła do skrzynek 15 milionów broszur z informacjami i zaleceniami na temat koronawirusa.
Branża producentów i dystrybucji przesyłek bezpośrednich zatrudnia blisko 10 tysięcy osób. Tzw. „pracownicy ostatniej mili” to często osoby o niższych kwalifikacjach lub takie, które z różnych względów nie mogą podjąć innej pracy. Do tej pory rynek był w stanie zapewnić im stałe zadania i przychody.
– Dokładamy wszelkich starań, aby branża cieszyła się zaufaniem konsumentów i partnerów biznesowych. Robimy wszystko, żeby zagwarantować naszym pracownikom i odbiorcom drukowanych materiałów informacyjnych najwyższe standardy higieny. Dlatego postanowiliśmy uruchomić akcję „CZYSTA KLAMKA”, która ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa odbiorcom ulotek i broszur– tłumaczy Magdalena Brzeska.
W akcji „CZYSTA KLAMKA” uczestniczą dystrybutorzy drukowanych materiałów informacyjnych przestrzegający najwyższych standardów higieny w ramach cyklu produkcji i doręczeń. Oto najważniejsze założenia tej inicjatywy:
– Po wydrukowaniu materiały przekazywane są do doręczenia dopiero po bezpiecznym okresie ich “kwarantanny”;
– Każde dostarczenie materiałów poprzedzone jest przetarciem odpowiednim środkiem sanityzującym: wszystkich klamek i przycisków domofonu na drodze dystrybutora, wszystkich skrzynek pocztowych, do których doręczane są materiały promocyjne.
– Dodatkowo doręczyciele korzystają z rękawiczek ochronnych dezynfekowanych przed i po wyjściu z klatek schodowych.
Akcja prowadzona jest przez Radę ds. rynku Direct Mail przy Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB. Ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa kolporterom i odbiorcom drukowanych materiałów promocyjnych oraz profesjonalizację branży.
Źródło: Powiat Oświęcim