Urząd Gminy Oświęcim - Nowe zasady obsługi
Sytuacja epidemiologiczna w kraju się nie poprawia, a wręcz ulega pogorszeniu. W niektórych powiatach, w tym w naszym, wracają surowsze zasady funkcjonowania.
Trudno przewidzieć, jak długo będzie trwał taki stan rzeczy. Musimy więc utrzymać ograniczenia w obsłudze klientów, tzn. nie wracać do organizacji pracy sprzed pandemii, w której klienci całkiem swobodnie poruszali się po urzędzie.
Nie można wykluczyć, że za kilka tygodni oprócz pandemii będziemy się mierzyć również z niekorzystną pogodą. Od 17 sierpnia obowiązywać będzie zatem nowy sposób obsługi klientów.
Po pierwsze, zostaną oni wpuszczeni nieco dalej do urzędu (do korytarza przed dziennikiem podawczym), po to, by więcej osób mogło oczekiwać na swoją kolej wewnątrz budynku.
Po drugie, klienci będą obsługiwani na dwóch stanowiskach. Pierwsze stanowisko – na parterze w sąsiedztwie dziennika podawczego – przeznaczone będzie do załatwiania krótkich spraw, składania dokumentów itp. Jeśli sprawa będzie wymagała więcej czasu – urzędnik zaprosi klienta na poziom IV, gdzie w bezpiecznych warunkach formalności będą mogły zostać dopełnione. Winda będzie obsługiwana tylko przez pracowników urzędu i będzie kursowała tylko pomiędzy wejściem, a poziomem IV.
Jeśli wprowadzany schemat zda egzamin, będzie funkcjonował do odwołania. I oczywiście zasady obsługi będą dostosowywane do ewentualnych zmian sytuacji epidemicznej.
I jeszcze jedno – serdecznie zachęcam do tego, by wszystkie sprawy załatwiać najpierw telefonicznie lub mailowo.