Oświęcim. Od dzisiaj utrudnienia dla kierowców
Wczoraj w Starostwie Powiatowym z udziałem wicestarosty Pawła Kobielusza i członków zarządu powiatu – Teresy Jankowskiej i Jerzego Mieszczaka oraz wykonawcy zadania nastąpiło podpisanie umowy na przebudowę drogi powiatowej 1888K ul. Wyspiańskiego, ul. Sobieskiego i ul. Śniadeckiego w Oświęcimiu. Kierowcy muszą się spodziewać utrudnień, za które przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.
W związku z rozpoczęciem inwestycji, która w sumie potrwa trzy miesiące, od wtorku 24 sierpnia zostanie zamknięta droga wzdłuż ul. Wyspiańskiego i (częściowo) ul. Sobieskiego. Prosimy kierowców o nieparkowanie aut w tym rejonie, a korzystanie z ogólnodostępnych parkingów – na ul. Słowackiego, Olszewskiego czy przy powiatowym “Chemiku”.
Przez pewien czas będzie jeszcze możliwy wjazd w ul. Rydla od strony ul. Sobieskiego. Dojazd do Starostwa możliwy będzie ul. Tuwima, Gałczyńskiego i Rydla. Wjazd na ulicę Kochanowskiego będzie możliwy z ul. Słowackiego.
Długo oczekiwana modernizacja zniszczonego i niedrożnego traktu jest finansowana z puli Oświęcimskiego Strategicznego Programu Rządowego oraz z budżetów Powiatu Oświęcimskiego i Miasta Oświęcim. Poprawi komfort użytkowników dróg oraz zwiększy liczbę miejsc postojowych dla klientów urzędu i mieszkańców okolicznych bloków.
Inwestycja pochłonie blisko 4 mln zł. W wyniku przetargu wyłoniono wykonawcę zadania, którym jest Przedsiębiorstwo Budowlano – Drogowo – Mostowe „DROG – BUD” Franciszek Fryc ze Spytkowic. Ta firma modernizowała w stolicy powiatu m.in. ul. Olszewskiego.
Zadanie podzielono na cztery etapy:
Etap I
Odcinek drogi: ul. Wyspiańskiego i ul. Sobieskiego na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Olszewskiego a skrzyżowaniem z ul. Słowackiego (z wyłączeniem przedmiotowych skrzyżowań).
Zakres zadnia: remont i przebudowa jezdni, budowa i remont chodników, budowa i remont miejsc postojowych, budowa zatoki autobusowej, rozbiórka i budowa sieci oświetlenia terenu, rozbiórka i budowa sieci kanalizacji deszczowej, rozbiórka i budowa sieci wodociągowej, budowa kanału technologicznego oraz remont zjazdów.
Etap II
Odcinek drogi: ul. Śniadeckiego od skrzyżowania z ul. Olszewskiego do skrzyżowania z ul. Wróblewskiego.
Zakres: remont nawierzchni jezdni na długości 116,29 m wraz z wymianą ścieków przykrawężnikowych.
Etap III
Odcinek: ul. Śniadeckiego – początek w pobliżu Placu św. Maksymiliana Męczennika 2, w obszarze skrzyżowania z aleją Tysiąclecia, a koniec w rejonie skrzyżowania ul. Śniadeckiego z ul. gen. Jarosława Dąbrowskiego.
Zakres: remont nawierzchni jezdni i elementów odwodnienia, remont chodnika i ścieżki rowerowej. W miejscu skrzyżowania z ul. Budowlanych uwzględniono koniec projektowanego chodnika i ścieżki rowerowej. Natomiast koniec opracowania remontowanej jezdni uwzględniono w rejonie skrzyżowania ul. Śniadeckiego z ul. Dąbrowskiego. W miejscach przejść dla pieszych remontowanego chodnika zaprojektowano kostkę integracyjną (ułatwiającą przejście osobom niewidomym i słabowidzącym) oraz płyty granitowe.
Etap IV
Odcinek: ul. Śniadeckiego – początek inwestycji przyjęto w pobliżu Szkoły Podstawowej nr 4, w obszarze skrzyżowania z aleją Tysiąclecia, natomiast koniec w rejonie skrzyżowania ul. Śniadeckiego z ul. Kasprowicza.
Zakres: remont chodnika i ścieżki rowerowej w granicach istniejącego chodnika i ścieżki rowerowej. Na łuku w obszarze skrzyżowania z ul. Kasprowicza, na miejscu istniejącego trawnika, zaprojektowano tzw. „zieleniec”. W miejscach przejść dla pieszych remontowanego chodnika zaprojektowano kostkę integracyjną oraz płyty granitowe.
Fot. RL