Powiat Oświęcim pl ABC dla NGO, czyli jak założyć Organizację Pozarządową

Powiat Oświęcimski. ABC dla NGO, czyli jak założyć Organizację Pozarządową

W imieniu organizatorów zapraszamy aktywistów społecznych oraz osoby zainteresowane założeniem Organizacji Pozarządowej do udziału w cyklu szkoleniowym “ABC dla NGO, czyli jak założyć Organizację Społeczną”. Cykl odbędzie się w ramach projektu Małopolskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej 2 Małopolska Zachodnia (powiaty oświęcimski, olkuski, chrzanowski, wadowicki). Wszystkie szkolenia odbędą się w formie online. Zgłoszenia na pierwsze szkolenie przyjmowane są do 4 maja.

Powiat Oświęcim pl ABC dla NGO, czyli jak założyć Organizację Pozarządową
Powiat Oświęcim pl ABC dla NGO, czyli jak założyć Organizację Pozarządową

Na cykl składa się osiem szkoleń. Zachęcamy Państwa do udziału w całym cyklu, ale jest również możliwość uczestnictwa w pojedynczych szkoleniach – mówi Dorota Kobylec, animatorka ds. współpracy z grupami i samorządami w Fundacji Biuro Inicjatyw Społecznych.

Po zgłoszeniu, każdy z Państwa otrzyma mailowo link do spotkania. Rejestracja na szkolenie jest wymagana i odbywa się przez uzupełnienie formularzy (linki pod opisami szkoleń).

Harmonogram szkoleń:

  • NGO – dlaczego warto? Co trzeba wiedzieć jeśli chce się założyć organizację?– 11.05.2021 godz. 17.00-20.00
  • Rodzaje organizacji pozarządowych w Polsce, obszary działań
  • Różnice pomiędzy Fundacją a Stowarzyszeniem
  • Różnice pomiędzy Stowarzyszeniem zwykłym a rejestrowym
  • Inne formy: spółdzielnia socjalna i sp. z o.o. non profit
  • Kto może założyć organizację?
  • Jakie zasoby i jakie kompetencje są potrzebne, żeby założyć organizację?
  • Skąd organizacje mogą otrzymać pomoc i jak mogą zdobywać niezbędne informacje?
  • Jak sfinansować działania organizacji?
  • Jak stworzyć sobie miejsce pracy w organizacji?

 

Link do rejestracji: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfPy_QJ0-KEKeU4YI7jhrgApDJdAMXztAWTkUa5hTWxryMpYQ/viewform

UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do 4.05.2021. Liczba miejsc jest ograniczona

  • Planowanie strategiczne w organizacji – wprowadzenie

18.05.2021 godz. 17.00 – 20.00

  • Integracja – ja i planowanie?
  • Po co planujemy? Korzyści/szanse/trudności /bariery
  • Analiza problemów/potencjałów/szans/zagrożeń jako punkt wyjścia do planowania (praca na 1-2 narzędziach typu analiza SWOT, drzewo problemów, czy analiza interesariuszy)
  • Misja organizacji
  • Podsumowanie i zakończenie.

Link do rejestracji: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdjwMCSnLG7a4Z1_6i5ryFpsaelP0JP4HO2Te28VYQ-2G_csw/viewform

UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do 15.05.2021. Liczba miejsc jest ograniczona

  • Formalno-prawne aspekty funkcjonowania organizacji pozarządowej

25.05.2021 godz. 17.00-20.00

  • Znaczenie statutu dla funkcjonowania organizacji oraz dla odpowiedzialności członków Zarządu, zmiany w statucie
  • Rola władz w organizacjach pozarządowych
  • Członkowie, wolontariusze, pracownicy – role i formy zaangażowania
  • Zasady reprezentacji NGO i zawierania umów m.in. z członkami zarządów
  • Dokumentowanie prac zarządu i innych władz NGO.

Link do rejestracji: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeTPdnNvMfoLhZqIcHxu8ynUGXZ4p1c7EnHGEPWc92GFDP60A/viewform

UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do 20.05.2021. Liczba miejsc jest ograniczona

  • Źródła finansowania NGO – 06.2021 godz. 17.00-20.00
  • Działalność nieodpłatna, odpłatna, gospodarcza różnice
  • Granty i dotacje
  • Darowizny i sponsoring
  • Inne możliwości ( zbiórki, croudfunding)

Link do rejestracji:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScDVaDQ9aEMcY4ZFE_2Ml4rZZWh-KqPeGd6lK582Pf5GTi3zg/viewform

UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do 28.05.2021. Liczba miejsc jest ograniczona

  • Akademia Koordynatora Projektu – Cz. 1. Merytoryka projektu 06.2021 godz. 17.00-20.00
  • Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz – czyli jak napisać wniosek projektowy, który ułatwi realizację projektu
  • Umowa o dofinansowanie – najważniejsze zagadnienia
  • Prowadzenie dokumentacji projektu od strony merytorycznej
  • Zasady przygotowania sprawozdania merytorycznego z realizacji projektu finansowanego ze środków publicznych.

Link do rejestracji:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf6k13OXxTJOJvdhq1nUOzy3ffitrcmvxaF_nuk0P8rM08xVw/viewform

UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do 28.05.2021. Liczba miejsc jest ograniczona

  • Akademia Koordynatora Projektu – Cz. 2. Finanse projektu 23.06.2021 godz. 17.00-20.00
  • Budżet projektu – jak go przygotować i z nim pracować?
  • Finanse w projekcie – zasady wydatkowania środków oraz dokumentowania kosztów.
  • Umowa o dofinansowanie – najważniejsze zagadnienia w zakresie finansów
  • Przydatne narzędzia do monitoringu i dokumentowania finansów projektu
  • Zasady przygotowania sprawozdania finansowego z realizacji projektu finansowanego ze środków publicznych.

Link do rejestracji: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeK5cJwmgjULRW7bEinGRSnIA8Yv-6ntIhxb27tqzZzG9mZhg/viewform

UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do 18. 06.2021. Liczba miejsc jest ograniczona

  • Akademia Koordynatora Projektu – Cz. 3. Ludzie w projekcie 30.06.2021 godz. 17.00-20.00
  • Ludzie w projekcie – role formalne i możliwe formy współpracy
  • Zasady zawierania umów z członkami zespołu projektowego
  • Spontaniczność uporządkowana – czyli jak zaplanować i usprawnić działania własne i zespołu i nie stracić dobrej energii i atmosfery.
  • Komunikacja z zespołem projektowym – praktyczne rozwiązania i wskazówki.
  • Kodeks dobrych praktyk koordynatora projektu.

Link do rejestracji: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdd7t3ibKTfZTm23ZtnHbzSvBhR-nc3zf8VcKxVZQ7ZFOFeZg/viewform

UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do 25. 06.2021. Liczba miejsc jest ograniczona

  • Księgowość i zarządzanie finansami NGO – 07.2021 godz. 17.00 – 20.00

1) Opodatkowanie CIT i VAT w NGO – na co zwrócić uwagę

2) Uproszczona księgowość, a pełne księgi – warunki

3) Procedury wewnętrzne:

– Czym jest polityka rachunkowości
– Sprawny obieg dokumentów
– Zatrudnianie i rozliczanie pracowników/współpracowników w NGO
– Współpraca zarządu z księgowością
– Kiedy kasa fiskalna jest niezbędna w organizacji
– Sprawozdawczość finansowa i podatki.

Link do rejestracji: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc7LLbSE-vzorSkL-1-mUTSNGTBAP0GwULNWRo4sM0uyyvWqA/viewform

UWAGA: zgłoszenia przyjmujemy jedynie do 2.07.2021. Liczba miejsc jest ograniczona

Program_Formy_działań_jak_zaczac_dlaczego_warto_MOWES2ABC_NGO program_szkolenie_MOWES2_ Planowanie strategiczne w organizacji – wprowadzenie program_szkolenie_MOWES2_formano-prawne_2021program_szkolenie_MOWES2_Koordynacja_projektów_1_2_3_części Program-szkolenia_ksiegowoscNGO_MOWES2_MZ_ABC_NGO

Czytasz ten artykuł dzięki Firmie Power Green 
Fotowoltaika, Pompy Ciepła, oraz Lokalnym Firmom.
Zamów Fotowoltaikę, pompę ciepła:  
Power Green Fotowoltaika, Pompy Ciepła
ul. Unii Europejskiej 1, 32-600 Oświęcim
+48 517 387 014
+48 517 385 719
Źródło:

Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu

ul. Stanisława Wyspiańskiego 10
32-602 Oświęcim
tel: 33 844-96-00
Czas pracy Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu:
 
poniedziałek, środa, czwartek od godz. 7.30 do godz. 15.30
wtorek od godz. 7.30 do godz. 17.00
piątek od godz. 7.30 do godz. 14.00

Udostępnij